خانه  > کارگران  >  در سایه فقدان ایمنی کار؛ یک کارگر در فیروزکوه مصدوم شد

در سایه فقدان ایمنی کار؛ یک کارگر در فیروزکوه مصدوم شد

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، یک کارگر در فیروزکوه طی حادثه ای مصدوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک کارگر شاغل در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی علیدره فیروزکوه، طی حادثه‌ای مصدوم شد.

این کارگر حین انجام کار در ارتفاع، از روی نردبان به داخل حوضچه تصفیه‌خانه سقوط کرد و از چند ناحیه بدن دچار شکستگی و آسیب‌دیدگی شد.

در گزارش مذکور به جزئیات بیشتر اعم از هویت و وضعیت جسمانی این کارگر و نحوه امدادرسانی به وی، اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش‌ روز جهانی کارگر که توسط مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، منتشر شد، از ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ تا ۸ اردیبهشت ۱۴۰۵، دست‌کم ۵۰۱۹ کارگر در پی حوادث کار کشته یا مصدوم شدند. بیشتر کارگران ایران در شرایط فاقد امنیت شغلی و پوشش بیمه‌ای مناسب فعالیت می‌کنند، کمبود بازرسان و ضعف زیرساخت‌های ایمنی، ثبت و پیشگیری از حوادث شغلی را با چالش جدی مواجه کرده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید