خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  لیلا حسین زاده با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

لیلا حسین زاده با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه، لیلا حسین زاده، فعال صنفی دانشجویی و زندانی سیاسی سابق با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۱۹ دی ماه ۱۴۰۱، لیلا حسین زاده از زندان اوین آزاد شد.

آزادی خانم حسین زاده با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

لیلا حسین زاده در تاریخ ۲۹ مردادماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در خیابان و مقابل منزل شخصی خود بازداشت شده بود. وی چندی بعد، از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و نهایتا به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

وی در شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی ماه، همراه با ضرب و شتم از زندان عادل آباد شیراز به زندان اوین منتقل شد.

گفتنی است، خانم حسین زاده مبتلا به بیماری خودایمنی است و پیشتر به دلیل همین بیماری صعب العلاج مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته شده و از زندان آزاد شده بود.

لیلا حسین زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به ۵ سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. آذرماه امسال این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. شرکت در مراسم تولد محمد شریفی مقدم، درویش گنابادی زندان مقایل دانشگاه صنعتی شریف و سر دادن سرود “خون ارغوان‌ها” از مصادیق اتهام این زندانی سیاسی سابق عنوان شده است.

وی روز شنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۰، طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود. احضار خانم حسین زاده در شرایطی صورت گرفته بود که وی به دلیل عدم تحمل کیفر از بابت پرونده پیشین خود از زندان آزاد شده بود.

لیلا حسین‌زاده از دانشجویان دانشگاه تهران که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد. او پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید