خانه  > اندیشه و بیان  >  اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت ۵ شهروند در شهرهای مختلف

اعتراضات سراسری؛ گزارشی از بازداشت ۵ شهروند در شهرهای مختلف

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، سعید آذرپیرا، جواد زینیوند، عیسی انوری، محمد خیوه و پوریا حمیدخانی توسط نیروهای امنیتی در شهرهای دیواندره، دره شهر، یاسوج و تهران بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، دو شهروند توسط نیروهای امنیتی در دیواندره و دره شهر ایلام بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

در این گزارش هویت این شهروندان “سعید آذرپیرا اهل دیواندره و جواد زینیوند، ۲۹ ساله، فرزند حسن و اهل دره شهر ایلام” عنوان شده است.

بازداشت آقای زینیوند در روز دوشنبه ۲۱ آذرماه در دره شهر و بازداشت آقای آذرپیرا در روز پنجشنبه ۱۷ آذرماه، در دیواندره صورت گرفته است.

از سوی دیگر به گزارش ایران اینترنشنال، سه شهروند در جریان اعتراضات سراسری در تهران و یاسوج بازداشت شدند.

براساس این گزارش، پوریا حمیدخانی، ملی پوش پیشین جوانان تیروکمان ایران حدود دو ماه پیش در اکباتان بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده است. خانواده این شهروند بازداشتی تحت فشارهای نیروهای امنیتی تاکنون از اطلاع رسانی در رابطه با بازداشت فرزندشان خودداری کرده بودند.

علاوه براین، عیسی انوری، مربی کوهنوردی و فعال گردشگری به همراه محمد خیوه، کوهنورد و طبیعتگرد توسط نیروهای امنیتی در یاسوج بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز منتقل شدند.

در این گزارش آمده است: “این شهروندان در طول دوران بازداشت تنها چند تماس تلفنی با خانواده خود داشته اند و خانواده آنها از سرنوشت و اتهامات مطروحه علیه فرزندانشان اطلاعی ندارند.”

تا لحظه تنظیم این خبر از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید