خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  اعتراضات شهریورماه؛ انتقال ساناز رضوی فرد به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان

اعتراضات شهریورماه؛ انتقال ساناز رضوی فرد به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۴ مهرماه ساناز (صبا) رضوی فرد، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری اخیر در بهبهان از زندان سپیدار اهواز به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان منتقل شد. این شهروند روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۱، ساناز (صبا) رضوی فرد، شهروند اهل بهبهان از زندان سپیدار اهواز به اداره اطلاعات بهبهان منتقل شد.

خانم رضوی فرد روز پنجشنبه ۳۱ شهریورماه در جریان اعتراضات سراسری در بهبهان بازداشت شده بود. بک منبع مطلع در خصوص جزئیات بازداشت وی به هرانا گفت: “ساناز به همراه دو زن و حدود ۴۰ مرد دیگر در اعتراضات بهبهان بازداشت شده بود. تا امروز دو زن دیگر آزاد شده اند اما ساناز کماکان در بازداشت است و حتی برای بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات بهبهان منتقل شده.”

به گفته این منبع، علیرغم مراجعه وکیل به شعبه چهارم بازپرسی بهبهان، اجازه اعلام وکالت به او داده نشده است.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن معترضان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران، اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرده است.

برای اطلاعات بیشتر به گزارش جمع بندی اولیه خبرگزاری هرانا از مجموع وقایع هفت روز نخست اعتراضات مراجعه نمایید.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید