خانه  > سایر گروهها, کارگران  >  دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

دستکم دو تجمع اعتراضی برگزار شد

خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۳۰ تیر، جمعی از کارگران نیروگاه دماوند برای دومین روز متوالی و کارگران نیشکر هفت تپه در سی و ششمین روز از اعتصابشان در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش، در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، امروز دوشنبه ۳۰ تیر ماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران نیروگاه دماوند برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، دست به تجمع زدند.

این کارگران به شائبه واگذاری شرکت بهره‌برداری مدیریت تولید که کارگران با آنها کار می‌کنند، معترض هستند و تاکید دارند که در صورت تغییر، امنیت شغلی آنها به خطر می‌افتد و باید این موضوع لغو شود.

در همین حال کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت (نیروگاه دماوند) که هم اکنون زیرنظر شرکت «مدیریت تولید برق دماوند» کار می‌کنند به نابسامانی‌های مدیریتی در چند سال اخیر و تغییرات آنی در اعضای هیات مدیره شرکت مدیریت تولید برق دماوند که منجر به ایجاد تنش‌های فراوان در سطح این شرکت و بی انضباطی‌های شدید مالی شده است، اعتراض دارند.

کارگران معترض گفتند: “بخشی دیگر از مشکلات ما کارگران خالی شدن منابع مالی دو صندوق بازنشستگی و قرض‌الحسنه کارگران و کارکنان نیروگاه دماوند است. مالکیت نیروگاه حرارتی دماوند که هشت سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد در سال ۹۱ از شرکت توانیر به بنیاد شهید و در نهایت به بانک دی واگذار شد. آنچه باعث استمرار اعتراض کارگران برای دومین روز شده، اظهارات روز گذشته مدیرعامل بانک دی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها است”.

آنها در این مورد توضیح دادند: “عصر روز گذشته مدیرعامل بانک دی در گفتگو با یکی از رسانه‌ها خطاب به کارگران گفته است که تاکنون هیچ تفاهم و توافقی برای واگذاری این نیروگاه با هیچ شرکتی انجام نشده است. با این وجود کارگران که در عمل شاهد تغییرات و اقدامات واگذاری مدیریت بهره‌برداری نیروگاه هستند، نسبت به اظهارات وی انتقاد دارند”.

کارگران در ادامه تصریح کردند: “فرایند واگذاری مدیریت بهره‌برداری تولید برق نیروگاه دماوند جدی است و در این بین این کارگران هستند که بیشترین زیان را خواهند دید”.

سی و ششمین روز تجمع کارگران نیشکر هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز دوشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹، کارگران نیشکر هفت تپه در سی و ششمین روز از اعتصابشان با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداری شهر شوش خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می‌گذرد و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی اواخر سال ۱۳۹۴ از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید