خانه  > slide, اعدام  >  گزارش تکمیلی؛ افزایش شمار اعدام شدگان در زندان ارومیه به چهار تن

گزارش تکمیلی؛ افزایش شمار اعدام شدگان در زندان ارومیه به چهار تن

خبرگزاری هرانا – با احراز هویت دو زندانی دیگر که سحرگاه امروز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه، در زندان ارومیه اعدام شده اند، تعداد اعدام شدگان روز جاری به چهار تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار زندانی در زندان ارومیه اعدام شدند.

هویت این زندانیان “حسن چوپانی اهل پیرانشهر، طاهر عبدالعلی پور اهل روستای بالنج ارومیه، حسن عربی (انبی) فرزند بابزین و پدر دو فرزند و همچنین عبدالله حسن زاده (ینگجه) فرزند یداله”، توسط هرانا احراز شده است.

این زندانیان که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با جرایم مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه، جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید