خانه  > زندانیان  >  عزیز قاسم زاده به مرخصی درمانی اعزام شد

عزیز قاسم زاده به مرخصی درمانی اعزام شد

خبرگزاری هرانا – امروز شنبه یکم اردیبهشت ماه، عزیز قاسم زاده، فعال صنفی فرهنگیان گیلان از زندان لاکان رشت به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران، عزیز قاسم زاده از زندان لاکان رشت به مرخصی درمانی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، اعزام به مرخصی این فعال صنفی فرهنگیان گیلان امروز شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳، به مدت ده روز جهت ادامه مراحل درمانی وی ( شدت یافتن بیماری پروستات) صورت گرفته است.

پیشتر یک منبع مطلع نزدیک به خانواده آقای قاسم زاده در این خصوص به هرانا گفته بود: “بیماری پروستات این زندانی حاد تر شده است، با این وجود دادستان و قاضی ناظر بر زندان لاکان رشت، با تمدید مرخصی درمانی این فعال صنفی معلمان مخالفت به عمل آوردند، همچنین در صورت اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و احتساب ایام بازداشت آقای قاسم زاده، مرخصی وی باید منتهی به آزادی میشد که این امکان نیز از وی سلب شد.”

عزیز قاسم زاده مورخ نوزدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۲، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

در اسفند ماه سال گذشته، او به همراه چند تن از فعالین صنفی معلمان‌ استان گیلان توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب رشت به تحمل دو سال و یک روز حبس تعزیری و دو سال منع عضویت در احزاب، گروه ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی محکوم شد.

چندی بعد آقای قاسم زاده توسط مرجع قضایی مورد اشاره به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا توسط دادگاه تجدیدنظر استان گیلان عینا تایید شد.

وی اخیرا توسط هیات بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش این استان به انفصال دائم از مشاغل دولتی نیز محکوم شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید