خانه  > اعدام  >  سه زندانی از اعدام رهایی یافتند

سه زندانی از اعدام رهایی یافتند

خبرگزاری هرانا – سه زندانی در تهران، لردگان و شادگان که پیشتر در پرونده های جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتمادآنلاین، یک زندانی در تهران از اعدام رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، متهم به قتل های سریالی در سال ۱۳۷۵ زمانی در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت که گزارش‌هایی در مورد کشف اجساد سوخته در اطراف شهریار به پلیس آگاهی رسید.

در پی کشف اجساد سوخته که شرایط مشابهی داشتند تحقیقات برای شناسایی هویت قربانیان آغاز شد. در نهایت با توجه به شکایت‌های طرح شده و بررسی پرونده افرادی که مفقود شدن‌شان گزارش شده بود ماموران موفق به کشف هویت سه نفر از شانزده جسد مجهول الهویه شدند.

نهایتا خانواده یکی از قربانیان با مراجعه به پلیس از شناسایی فردی خبر دادند که ساعت پدرشان را در دست داشت. از آنجایی که پدر این خانواده نیز مفقود شده بود، مردی که ساعت قربانی را به‌ دست داشت به عنوان تنها مظنون پرونده شناسایی و دستگیر شد.

در این قتل‌های سریالی مردان معتاد با ضربات چاقو به قتل رسیده و جسد سوخته‌شان در اطراف شهریار پیدا شده بود.

متهم پس از بازداشت قتل ها را انکار کرد اما در پرونده ای که علیه وی گشوده شده بود، با حکم مرجع قضایی به اعدام محکوم شد.

این زندانی در سال ۱۳۹۶ پای چوبه دار رفت اما از آنجایی که تنها هویت سه قربانی شناسایی شده بود و از بین شاکیان، اولیای‌دم یکی از آنها در حیاط زندان و برای اجرای حکم مراجعه کرده بود، مسولان واحد صلح سازش با جلب نظر آنها موفق شدند گذشت آنها از اجرای حکم را دریافت و ضمیمه پرونده کنند. اولیای دم در ازای این کار دیه دریافت کردند.

سرانجام به دلیل بلاتکلیف ماندن این زندانی و با توجه به ماده ۴۳۹ قانون مجازات او که از سال ۱۳۷۵ تا امروز ۲۸ سال را در زندان سپری کرده بود با پرداخت وثیقه آزاد شد.

رهایی یک زندانی از اعدام در لردگان

به گزارش ایرنا، یک زندانی در لردگان از اعدام رهایی یافت.

یک زندانی در سال ۱۳۹۹ در روستای مرادان شهرستان خانمیرزا طی یک درگیری، فردی به نام وحید مرادی را به قتل رسانده بود.

او در این پرونده توسط دادگاه کیفری به اعدام محکوم شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب لردگان اعلام کرد که این زندانی پس از چهار سال در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بخشش یک زندانی در شادگان

به گزارش میزان، یک زندانی پیشتر در یک فقره درگیری در شهرستان شادگان مرتکب قتل شده و به اعدام محکوم شده بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان در این خصوص گفت: با توجه به پایان مجازات حبس ۱۰ ساله وی و موعد اجرای حکم اعدام، خانواده مقتول رضایت خود را اعلام کردند و این زندانی از چوبه دار نجات یافت.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید