خانه  > slide, زندانیان  >  عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت مجید خادمی در زندان بهبهان

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت مجید خادمی در زندان بهبهان

خبرگزاری هرانا – مجید خادمی، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان بهبهان سپری می کند. وی علیرغم حال نامساعد جسمی از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید خادمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بهبهان از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی با تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای خادمی به دلیل وضعیت غیربهداشتی زندان بهبهان از بیماری پوستی با علائمی نظیر کبودی، خون‌ریزی و خارش رنج میبرد. علیرغم نزدیک به یک ماه، این زندانی کماکان از انتقال به بیمارستان خارج از زندان جهت رسیدگی درمانی تخصصی محروم مانده است.”

به گفته این منبع، “اخیرا با درخواست مرخصی آقای خادمی نیز مخالفت شده است.”

آقای خادمی در تاریخ سی و یکم مردادماه سال ۱۴۰۲، جهت اجرای حکم حبس خود بازداشت و راهی زندان بهبهان شد.

این زندانی سیاسی در مهرماه سال ۱۴۰۲، از بابت بخشی از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان به چهار سال و چهار ماه حبس و چهل و پنج ضربه شلاق محکوم شد.

او در اواسط فرودین ماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه ماهشهر به مجموعا ده سال و یک ماه حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شد. چندی بعد مجید خادمی توسط مرجع قضایی مذکور در پی تسلیم به رای و با اعمال یک هشتم تخفیف مجازات اشد، به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به پنج سال و پنج ماه حبس تعزیری، از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال و چهار ماه حبس تعزیزی و به اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام” به دو سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

مجید خادمی در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۱، در رابطه با پرونده ای دیگر، پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر بازداشت شد. وی چندی بعد با قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شده بود.

او همچنین مورخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شد. این شهروند نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ با وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان بهبهان آزاد شد.

مجید خادمی، ۳۱ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید