خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  مجید خادمی به ده سال و یک ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

مجید خادمی به ده سال و یک ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شد

خبرگزاری هرانا – مجید خادمی، شهروند اهل شهرستان بهبهان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر مجموعا به ده سال و یک ماه حبس تعزیری و مجازات های تکمیلی محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی شش سال و سه ماه حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مجید خادمی، شهروند اهل شهرستان بهبهان به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ماهشهر به ریاست قاضی “مهران مهمان نواز” صادر و ابلاغ شده، وی از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” به شش سال و سه ماه حبس تعزیری، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال و چهار ماه حبس تعزیری و همچنین از بابت اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام” به دو سال و شش ماه زندان، مجموعا ده سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بر اساس حکم صادره، او همچنین از بابت مجازات های تکمیلی به دو سال اقامت اجباری در شهرستان تفت استان یزد، دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب و دستجات سیاسی و اجتماعی و همچنین الزام به شرکت در کلاس های توجیهی با دعوت از “کارشناسان خبره”، محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، مجازات اشد یعنی شش سال و سه ماه حبس تعزیری در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

بعلاوه این مرجع قضایی پرونده آقای خادمی را از بابت رسیدگی به بخش دیگری از اتهامات مندرج، به دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان ارجاع داده است.

پیشتر هرانا طی گزارشی از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مجید خادمی در تاریخ ۱۸ آبان ماه سال گذشته در شعبه ۱ دادگاه انقلاب بندرماهشهر خبر داده بود.

وی در تاریخ ۱ تیرماه ۱۴۰۱، در پرونده دیگری پس از برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهاماتش در شعبه مذکور بازداشت و سپس با تودیع قرار وثیقه از زندان شیبان اهواز آزاد شده بود.

مجید خادمی به همراه مهران قره باغی مورخ ۲۸ دیماه ۹۸ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد در بهبهان منتقل شد. این شهروندان حدود ۱ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی به زندان این شهرستان منتقل شدند.

آنها چندی بعد، از بابت اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام، مشارکت در تخریب و احراق اموال عمومی، مشارکت در اخلال در نظم عمومی، مشارکت در ساخت مواد ناریه غیرنظامی، عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام (سازمان مجاهدین خلق ایران) و افساد فی الارض” در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهبهان مورد تفهیم اتهام قرار گرفتند.

آقای خادمی نهایتا در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

مجید خادمی، ۳۱ ساله و از اهالی روستای تیله کوهی از توابع شهرستان بهبهان واقع در استان خوزستان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید