خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  بیش از سه ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت بابک علی پور در بند ۲۰۹ اوین

بیش از سه ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت بابک علی پور در بند ۲۰۹ اوین

خبرگزاری هرانا – بابک علی پور، متهم سیاسی علیرغم گذشت صد و هشت روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بابک علی پور در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، آقای علی پور علیرغم گذشت ۱۰۸ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد. تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای قبادی اطلاعی حاصل نشده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این متهم سیاسی با تایید این خبر به هرانا گفت: “کماکان برای این متهم سیاسی جلسه بازپرسی تشکیل نشده است. همچنین آقای جابری، بازپرس شعبه پنجم دادسرای اوین از پذیرش وکالت وکیل انتخابی او خودداری میکند.”

در تاریخ یکم دی ماه سال گذشته، بابک علی پور توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد.

بابک علی پور به همراه برادرش روزبه علی پور در تاریخ ۱۳ آبان‌ماه ۹۷ در بازار تره بار رشت در حال کار دستگیر شدند. سرانجام بابک علی پور توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهامات “عضویت در گروه‌های مخالف نظام و توهین به رهبری” به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد. در نهایت بابک علی پور از تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۹۸ جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و راهی زندان لاکان رشت شده بود.

بر اساس اظهارات این منبع مطلع، بابک علی پور، که اهل شهرستان رشت است، پیشتر در بهار سال ۱۴۰۲، پس از دو سال تحمل حبس، از بند ۴ زندان اوین آزاد شده بود. به نظر می‌رسد این دو سال حبسی که وی در زندان اوین سپری کرده، بخشی از دوران محکومیتش بوده که در زندان لاکان رشت گذرانده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید