خانه  > slide, زندانیان  >  سپیده قلیان در زندان اوین دست به اعتصاب زد

سپیده قلیان در زندان اوین دست به اعتصاب زد

خبرگزاری هرانا – سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، از روز چهارشنبه پانزدهم فروردین ماه، با مطالبه انتقال به زندان محل سکونت خود در اهواز دست به اعتصاب زده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده قلیان، فعال مدنی در زندان اوین دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم قلیان از روز چهارشنبه پانزدهم فروردین ماه، با مطالبه انتقال به زندان محل سکونت خود در اهواز، دست به اعتصاب زده است.”

این فعال مدنی پیشتر در تاریخ بیست و چهارم اسفندماه ۱۴۰۱، ساعاتی پس از آزادی در پی صدور بخشنامه عفو، در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ بیست و هشتم اسفندماه همان سال، به بند زنان زندان اوین انتقال داده شد.

خانم قلیان اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “توهین به رهبری” به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد. همچنین وی در باب مجازات تکمیلی به منع عضویت در گروه یا دستجات سیاسی و اجتماعی، منع استفاده از تلفن هوشمند و منع اقامت در استان تهران و استان های مجاور به مدت دو سال محکوم شد. این حکم نهایتا در اواخر تیرماه همان سال، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

این فعال مدنی با شکایت آمنه سادات ذبیح پور، بازجو خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی با گشایش پرونده جدیدی مواجه شد؛ در مردادماه سال گذشته، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان، به صورت غیر علنی در شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران برگزار شد.

نهایتا وی در شهریور ماه ۱۴۰۲، از بابت پرونده مذکور به یک سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سپیده قلیان پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید