خانه  > اعدام  >  تهران؛ دو زندانی به اعدام محکوم شدند

تهران؛ دو زندانی به اعدام محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – دو متهم به قتل در تهران در پرونده هایی مجزا با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شدند. حکم یک متهم در دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر طی سال گذشته، هجده زندانی در استان مازندران از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، برای یک متهم در تهران حکم اعدام صادر شد.

بر اساس این گزارش، دو سال پیش در یکی از محله های جنوب تهران یک جوان به نام احسان بر اثر وارد شدن ضربه به اندام‌ های حیاتی اش توسط جوان دیگری به نام مهرداد به قتل رسید.

پلیس در تحقیقات انجام شده، متوجه شد عامل این قتل یک جوان است که پیش از این نیز مدتی را در زندان گذرانده بود. پلیس با توجه به مدارک به دست آمده نهایتا متهم به قتل را بازداشت کرد.

متهم در بازجویی‌ ها اعتراف کرد با مقتول درگیر شده‌ است، اما مدعی شد چند نفر دیگر هم در این نزاع بودند و او عامل قتل نیست. با این حال با توجه به مدارک موجود، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده، اولیای دم درخواست اعدام کردند. نهایتا در پایان برگزاری این جلسه که روزهای پایانی سال گذشته برگزار شده بود، متهم با حکم دادگاه کیفری به اعدام محکوم شد.

به گزارش رکنا، فردی که متهم است دختر عموی خود را به قتل رسانده است، توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور نیز تایید شده است.

در این گزارش آمده است: رسیدگی به این پرونده از ۱۶ بهمن ماه سال ۹۷ و با ناپدید شدن زن جوانی به نام فرناز که به تنهایی در خانه ای در خیابان هاشمی تهران زندگی میکرد آغاز شد.

در تحقیقات پلیس مشخص شد؛ پسرعموی این زن که ۴۸ سال دارد و متاهل است، با او رابطه پنهانی داشته است. بر همین اساس این مرد توسط نیروهای امنیتی یازداشت شد. مرد مورد نظر در ابتدا تلاش کرد خود را بی‌ اطلاع از مرگ دختر عموی خود نشان دهد، اما در بازجویی‌ های بعدی اعتراف کرد که از ده سال قبل، فرناز را به عنوان زن دوم صیغه کرده و بدون اطلاع خانواده‌ اش با او زندگی پنهانی داشته است.

بعد از آن، در بازجویی‌ های بعدی به اختلاف با فرناز و قتل وی اعتراف کرد و گفت که در جریان یک درگیری در رودهن، او را کشته و پس از تکه‌ تکه کردن جسدش، آن را در چند سطح زباله انداخته است.

در نهایت متهم که “داوود” نام دارد، توسط شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به اعدام محکوم شد. با اعتراض وی به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات بعد از بررسی مجدد پرونده، حکم اعدام وی را تایید کردند.

رهایی هجده زندانی از اعدام در مازندران

به گزاش میزان، رئیس کل دادگستری استان مازندران از رهایی هجده زندانی از چوبه دار طی سال ۱۴۰۲ با تلاش معاونت حل اختلاف این استان خبر داد.

محمد صادق اکبری بر نظارت بر عملکرد روسای حوزه‌ های قضایی و دادستان ها‌ی عمومی و انقلاب به منظور هدایت صحیح پرونده‌ های حقوقی و کیفری به شعب شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: در این بازه زمانی ۳۳ فقره سازش نیز مشروط شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید