خانه  > slide, اصناف, زندانیان  >  محمد صادقی جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شد

محمد صادقی جهت تحمل حبس راهی زندان اراک شد

خبرگزاری هرانا – امروز سه شنبه چهاردهم فروردین ماه، محمد صادقی، معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اراک بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود به زندان این شهر منتقل شد. پس ساعاتی حضور در زندان، به این زندانی اطلاع داده شد که اجرای حکم وی به تعویق افتاده و او میتواند زندان را ترک بکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد صادقی راهی زندان اراک شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال صنفی معلمان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی امروز سه شنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۳، پس از مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب اراک بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک سال حبس خود راهی زندان این شهر شد. پس از ساعاتی حضور در زندان، به آقای صادقی اطلاع داده شد که اجرای حکم این زندانی به تعویق افتاده و او میتواند تا اطلاع ثانوی محل زندان را ترک کند.”

این معلم بازنشسته و فعال صنفی معلمان مورخ هجدهم اسفند ماه سال ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در اراک بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلیس امنیت به زندان اراک منتقل شد. وی نهایتا پس از مدتی بازداشت با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شده بود.

آقای صادقی سپس توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک به ریاست قاضی حسینی از بابت اتهام اجتماع و تبانی به سه سال و هفت ماه زندان و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در اسفندماه سال گذشته، حکم سه سال و هفت ماه حبس آقای صادقی توسط شعبه هشتم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی به ریاست قاضی محسن عدالت به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید