خانه  > slide, زندانیان  >  با پایان ایام مرخصی؛ امیرسالار داودی به زندان اوین بازگشت

با پایان ایام مرخصی؛ امیرسالار داودی به زندان اوین بازگشت

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه نهم فروردین ماه، امیرسالار داودی، وکیل دادگستری با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه نهم فروردین ۱۴۰۳، امیرسالار داودی به زندان اوین بازگشت.

بازگشت آقای داودی به زندان با پایان ایام مرخصی صورت گرفته است. این وکیل دادگستری در اسفندماه سال گذشته، به مرخصی اعزام شده بود.

آقای داودی در تیرماه ۱۴۰۱، درحالی که برای بررسی پرونده خود به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت به زندان منتقل شد.

امیرسالار داودی در آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در خرداد ۹۸، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علیه وی صادر شد به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد. این محکومیت مردادماه همان سال عینا تایید شد.

سپس درخواست اعاده دادرسی پرونده امیرسالار داودی، توسط شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور پذیرفته و پرونده وی جهت رسیدگی مجددا به شعبه هم عرض (شعبه ۲۸) ارسال شده بود. وی نهایتا در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ پس از تحمل حدود ۲ سال و ۷ ماه زندان به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد. در مرداد سال ۱۴۰۰ علیرغم نقض حکم ۳۰ سال حبس و ۱۱۱ ضربه شلاق امیرسالار داودی در دیوان عالی کشور، امیر رئیسیان وکیل مدافع آقای داودی، از تایید این حکم توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد خبر داده بود.

این وکیل دادگستری نهایتا در این پرونده در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به مستشاری آقایان خلیلی و عباس‌ علی حوزان، از بابت اتهام توهین به رهبری به دو سال حبس و از بابت اتهام تشویش اذهان عمومی به دو سال حبس و همچنین از بابت “تشکیل گروه ضد امنیتی” به ده سال حبس مجموعا به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت بسیاری از پرونده‌های زندانیان و متهمین سیاسی از جمله سهیل عربی، زینب جلالیان و سعید شیرزاد را بر عهده داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید