خانه  > کارگران  >  طی ۱۱ ماه سال جاری؛ جان باختن ۹۰ کارگر در اثر حوادث کار در آذربایجان شرقی

طی ۱۱ ماه سال جاری؛ جان باختن ۹۰ کارگر در اثر حوادث کار در آذربایجان شرقی

خبرگزاری هرانا – مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی اعلام کرد که طی ۱۱ ماه سال جاری، ۹۰ کارگر مرد در اثر حوادث کار در این استان جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی از افزایش ۲۹ درصدی جانباختگان ناشی از حوادث کار طی ۱۱ ماه سال جاری، نسبت به سال گذشته خبر داد.

مهرداد ستاره گفت: طی این بازه زمانی، ۹۰ کارگر مرد در اثر حوادث کار در این استان فوت کرده اند که این تعداد سال گذشته ۷۰ نفر بوده است.

وی در این خصوص افزود: ۵۲ درصد از فوتی های ناشی از حوادث کار در سال جاری بر اثر سقوط از بلندی، ۲۰ درصد بر اثر برخورد با اجسام سخت، ۱۳ درصد به دلیل برق گرفتگی، ۶ درصد در پی سوختگی، پنج درصد به علت غرق شدگی و چهار درصد بر اثر خفگی بوده و تبریز با ۵۰ نفر در رده اول و شهرهای مرند با هشت نفر و شبستر با پنج نفر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

طبق گفته های مهرداد ستاره، آذربایجان شرقی از نظر فراوانی در تعداد فوتی های ناشی از کار در سال ۱۴۰۱ در رده هشتم و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در رده شانزدهم قرار دارد.

ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید