خانه  > slide, سایر گروهها  >  خودکشی یک سرباز وظیفه در مرز گزیک

خودکشی یک سرباز وظیفه در مرز گزیک

خبرگزاری هرانا – یک سرباز وظیفه در حین نگهبانی در مرز گزیک، واقع در شهرستان درمیان، با شلیک گلوله به خود، خودکشی کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه سیزدهم اسفند ۱۴۰۲، یک سرباز وظیفه خودکشی کرد.

هویت وی، علیرضا محمدی، بیست و سه ساله و اهل شهرستان آزادشهر، توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: وی که سرباز تیپ ۲۳۰ گلستان، گردان ۱۸۹ و گروهان ارکان بوده، حین پست نگهبانی در مرز گزیک واقع در شهرستان درمیان با شلیک گلوله، اقدام به خودکشی کرد و به زندگی خود پایان داده است.

تیپ ۲۳۰ پیاده گرگان یا تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی از تیپ‌ های پیاده‌ نظام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، زیر مجموعه لشکر ۳۰ پیاده بیرجند است.

خدمت سربازی در جمهوری اسلامی ایران به رنجی مضاعف برای بسیاری از خانواده‌ها و علی الخصوص اقشار کم درآمد تبدیل شده است. هر فردی مذکری با رسیدن به سن ۱۸ سالگی بالاجبار باید به خدمت سربازی اعزام شود. در صورت سرپیچی از این قانون، دانش‌آموزان پسر از خدمات اجتماعی و حقوق شهروندی خود مانند استخدام، ادامه تحصیل، داشتن بیمه درمان، دریافت پروانه کسب و موارد بسیار دیگر محروم می‌شوند و حتی ممکن است بازداشت شوند. در ایران همواره از سربازها و سربازی اجباری، به‌عنوان نیرو کار ارزان با دستمزد کم استفاده می‌شود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید