خانه  > slide, زندانیان  >  گزارشی از آخرین وضعیت عبدالباسط اورسن در زندان وکیل آباد مشهد

گزارشی از آخرین وضعیت عبدالباسط اورسن در زندان وکیل آباد مشهد

خبرگزاری هرانا – عبدالباسط اورسن، زندانی سنی مذهب دوران محکومیت پانزده سال حبس خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند. اخیرا با درخواست آزادی مشروط وی مخالفت شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالباسط اورسن دوران محکومیت خود را در زندان وکیل آباد مشهد سپری میکند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سنی مذهب ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “اخیرا با درخواست آزادی مشروط آقای اورسن توسط قاضی پرونده و با دستور اداره اطلاعات مخالفت شده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “این زندانی که پدر سه فرزند است، با محدودیت‌های زیاد و مشکلات اقتصادی خانواده‌اش در زندان به سر می‌برد. همسر وی که با مدرک کارشناسی ارشد در استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده بود، در مرحله مصاحبه و تحقیقات محلی بخاطر پرونده شوهرش از طرف نهادهای امنیتی رد صلاحیت شده است. امری که به مشکلات معیشتی این خانواده افزوده است.”

عبدالباسط اورسن که اهل شهرستان تربت‌ جام است در سال ۹۸، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی محمود داوود آبادی از بابت اتهام “بغی” از طریق “عضویت در گروه تکفیری و سلفی داعش”، به پانزده سال حبس تعزیری محکوم شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید