خانه  > کارگران  >  گزارشی از معوقات مزدی کارگران در دو واحد صنفی

گزارشی از معوقات مزدی کارگران در دو واحد صنفی

خبرگزاری هرانا – کارگران شهرداری ایرانشهر از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود از جمله عیدی و پاداش خبر دادند. همچنین، شماری از کارگران شاغل در واحدهای کوچک و فروشگاهی از عدم دریافت عیدی پایان سال خود گلایه مندند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری ایرانشهر از عدم دریافت مطالبات مزدی خود گلایه مندند.

در این گزارش به نقل از یکی از کارگران معترض آمده است: “حدود ۴۰۰ کارگر شاغل در شهرداری ایرانشهر هستیم که با شش ماه حقوق معوقه از پیگیری مسئولان مستقر در ایرانشهر قطع امید کرده‌ایم. جدا از حقوق، حدود ۱۶ سال است که از شروع به کار ما در شهرداری می‌گذرد اما هنوز عیدی و پاداشی دریافت نکرده‌ایم.”

این کارگر با بیان اینکه “پیگیری‌های زیادی برای وصول مطالبات عقب افتاده خود از مسئولان دولتی انجام داده‌ایم اما نتیجه‌ای دربرنداشته است”، بیان داشت که بی‌توجهی به کارگران در شهرداری ایرانشهر باعث لطمه به زندگی آنان شده است. شهرداری منابع مالی که هر ساله از دولت برای پرداخت عیدی به کارگران دریافت می‌کند را بابت مخارج دیگر هزینه می‌کند.

مطالبات مزدی کارگران واحدهای کوچک و فروشگاهی

به گزارش ایلنا، شماری از کارگران یک فروشگاه برند فرش در تهران از عدم دریافت عیدی پایان سال خود خبر دادند.

بر اساس این گزارش، کارگران در بسیاری از واحدهای کوچک، متوسط و فروشگاهی کشور، هنوز عیدی و پاداش پایان سال خود را دریافت نکرده‌اند.

در این خصوص، آرمین خوشوقتی، کارشناس ارشد حقوق و روابط کار اعلام کرد: “عرفاً عیدی باید قبل از پایان سال به کارگران پرداخت شود؛ عیدی و پاداش پایان سال، به معوقات مزدی کارگران در سال جاری مربوط می‌شود و باید قبل از پایان سال به کارگران پرداخت شود.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید