خانه  > slide, زندانیان  >  گزارشی از آخرین وضعیت علی انساندوست در زندان لنگرود قم

گزارشی از آخرین وضعیت علی انساندوست در زندان لنگرود قم

خبرگزاری هرانا – علی انساندوست (خردگرا)، زندانی سیاسی دوران محکومیت خود را در زندان لنگرود قم سپری میکند. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب و کیفری شهرستان قم مجموعا به سه سال حبس و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شد که در شهریورماه ۸۰ ضربه شلاق آقای انساندوست در این زندان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی انساندوست دوران محکومیت خود را در زندان لنگرود قم سپری میکند.

علی انساندوست (خردگرا)،پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان قم از بابت اتهام توهین به آیت الله خمینی به هجده ماه حبس و به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال زندان محکوم شد. وی چندی بعد از بابت اتهام اهانت به بنیانگذار جمهوری اسلامی مشمول بخشنامه عفو شد. همچنین، در دی‌ماه سال ۱۴۰۱، دو سال حبس باقی‌مانده‌ از پرونده ای که وی به صورت مشروط آزاد شده بود، به اجرا درآمد.

در بهمن ماه سال ۱۴۰۱، علی انساندوست در خصوص بخش دیگری از پرونده خود توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو شهرستان قم از بابت اتهام نگهداری مشروبات الکلی به میزان ۱۲۵۰ میلی لیتر به شش ماه حبس، هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری و پرداخت جزای نقدی و به اتهام شرب خمر به هشتاد ضربه شلاق حدی محکوم شده بود. حکم شش ماه حبس وی مشمول بخشنامه عفو شد و در تاریخ بیست و هشتم شهریور ماه سال جاری حکم ۸۰ ضربه شلاق آقای انساندوست به اجرا درآمد.

لازم به ذکر است، ایران از معدود کشورهایی است که کماکان از مجازات های تحقیرآمیز استفاده می کند این در حالی است که میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های غیر انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

در تاریخ ۲۲ مردادماه سال ۱۴۰۱، علی انساندوست در منزل شخصی اش مادامی که هیچ یک از اعضای خانواده حضور نداشتند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه قم منتقل شد. وی نهایتا پس از مدتی بازداشت در این نهاد امنیتی به زندان لنگرود قم انتقال یافت.

علی انساندوست پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید