خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” تعیین شد

زمان و شعبه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” تعیین شد

خبرگزاری هرانا – جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، هشت تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در تاریخ یکم و دوم اسفندماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات میلاد آرمون، علیرضا کفایی، امیرمحمد خوش اقبال، علیرضا برمرز پورناک، سید محمدمهدی حسینی، حسین نعمتی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، هشت تن از متهمان پرونده موسوم به “شهرک اکباتان” و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، تعیین شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این هشت تن در تاریخ یکم و دوم اسفند ماه، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی برگزار خواهد شد.”

به گفته این منبع مطلع، “بعد از برگزاری پنج جلسه دادرسی این شهروندان در دادگاه کیفری یک استان تهران تاکنون حکمی برای آنها صادر نشده و به سرعت جلسات دادرسی آنها در دادگاه انقلاب تعیین زمان شده است.”

آخرین جلسه دادگاه این شهروندان در تاریخ هجدهم دی ماه، در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران از بابت رسیدگی به اتهامات “مشارکت در قتل” برگزار شده بود.

پیشتر یک منبع مطلع در تشریح وضعیت این پرونده به هرانا گفته بود: “پرونده این افراد به دو بخش تقسیم شده است. یک بخش از پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی و بخش دیگر به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع داده شده است. تاکنون برای این افراد که پرونده آنان با عناوین اتهامات امنیتی و محاربه در دادگاه انقلاب است، حکمی صادر نشده است.”

در ابتدای آبان ماه سال ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری و پس از کشته شدن یک تن از نیروهای بسیج به نام “آرمان علی وردی” در شهرک اکباتان دستکم بیش از ۵۰ نفر از جوانان ساکن شهرک اکباتان توسط نیروهای امنیتی و انتظامی بازداشت شدند. از میان آنها برای ۱۴ نفر از آنها کیفرخواست صادر شد.

در اردیبهشت ماه سال جاری نیز سخنگوی قوه قضاییه از طرح اتهام “محاربه از طریق تمسک به سلاح سرد و اقدام علیه امنیت ملی” برای سه تن از متهمان پرونده موسوم به آرمان علی وردی بسیجی کشته شده در جریان اعتراضات سراسری خبر داد.

بنا بر کیفرخواست صادره، میلاد آرمون، محمدمهدی حسینی و مهدی ایمانی به “محاربه” و علیرضا کفایی، امیر محمد خوش اقبال، علیرضا برمز پورناک، حسین نعمتی نیز به اتهاماتی از جمله “مشارکت در قتل عمد” و “اخلال در نظم و آرامش عمومی” متهم شده‌ اند. تاکنون از اتهامات مطروحه علیه نوید نجاران که اخیرا در رابطه با این پرونده در اهواز بازداشت شده، اطلاعی حاصل نشده است.

این افراد در تاریخ دهم مردادماه، بدون اطلاع قبلی همزمان با انتقال صد ها زندانی، از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزلحصار کرج منتقل شدند.

میلاد آرمون در تاریخ یازدهم آبان ماه، علیرضا کفایی و علیرضا برمرز پورناک در تاریخ سیزدهم آبان ماه، سید محمدمهدی حسینی در تاریخ پانزدهم آذرماه، امیرمحمد خوش اقبال در تاریخ شانزدهم آذرماه، حسین نعمتی در تاریخ بیست و سوم آذرماه، مهدی ایمانی در تاریخ بیست و چهارم آبان ماه و چندی بعد نوید نجاران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید