خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  وحید چاوران به زندان ایلام بازگردانده شد

وحید چاوران به زندان ایلام بازگردانده شد

خبرگزاری هرانا – وحید چاوران، متهم سیاسی، روز پنجشنبه بیست و هشتم دی ماه، از بیمارستان رازی ایلام به زندان این شهر بازگردانده شد. وی روز دوشنبه گذشته اقدام به خودکشی کرد و به بیمارستان منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وحید چاوران به زندان ایلام بازگردانده شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای چاوران روز پنجشنبه بیست و هشتم دی ماه، پس از اتمام مراحل پزشکی از بیمارستان رازی ایلام به زندان این شهر بازگردانده شد.”

این متهم سیاسی روز دوشنبه بیست و پنجم دی ماه، در اعتراض به محکومیت خود دست به خودکشی زد و به بیمارستان منتقل شده بود.

این منبع مطلع پیشتر به هرانا گفته بود که وحید چاوران توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ایلام، از بابت اتهاماتی همچون “مشارکت در محاربه از طریق کشیدن سلاح گرم سبک خودکار، اخلال در نظم عمومی و توهین به رهبری به دوازده سال حبس در زندان زاهدان محکوم شده است.”

وحید چاوران در تاریخ دوم تیرماه، توسط نیروهای امنیتی در حین خروج از کشور بازداشت و پس از مدتی به بازداشتگاه اداره اطلاعات ایلام منتقل شد. وی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان ایلام منتقل شد.

وحید چاوران در این مدت به همراه هفت شهروند دیگر توسط دادگاه کیفری یک ایلام احضار شد. هممچنین آقای چاوران طی ابلاغیه ای دیگر توسط شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان دهلران احضار شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید