خانه  > کارگران  >  فقدان ایمنی کار به مرگ و مصدومیت چهار کارگر انجامید

فقدان ایمنی کار به مرگ و مصدومیت چهار کارگر انجامید

خبرگزاری هرانا – در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، چهار کارگر در مشهد، قصر شیرین و شهرستان کیاکلا واقع در استان مازندران دچار حادثه شدند. طی این حوادث دو کارگر جان خود را از دست دادند و دو تن دیگر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، یک کارگر سیمبان طی حادثه ای جان باخت.

بر اساس این گزارش، یکی از کارگران سیمبان شاغل در شرکت توزیع برق شهرستان سیمرغ (کیاکلا) واقع در استان مازندران در حین رفع مشکل و ترمیم شبکه برق رسانی به دلیل رها شدن قلاب کمربند از تیرک برق سقوط کرده و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

در این گزارش هویت این کارگر جانباخته، “عمران قبادی، اهل شهرستان قائم شهر” عنوان شده است.

مرگ یک کارگر جوشکار در مشهد

به گزارش ایرنا، یک کارگر جوشکار در مشهد حین انجام کار جان باخت.

فرمانده انتظامی مشهد در این خصوص گفت: ظهر امروز در پی اعلام یک فقره مرگ مشکوک در روستای آبروان واقع در شهرستان مشهد به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰، تیمی از ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

احمد نگهبان در ادامه افزود: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد، یک کارگر جوشکار ۳۵ ساله حین انجام جوشکاری یک سرند الک صنعتی مخصوص تفکیک شن در یک کارگاه شن شویی، بر اثر پارگی زنجیر سرند و برخورد آن با سر کارگر مذکور، وی بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

به گفته وی، در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و پیکر کارگر جانباخته توسط عوامل امدادی به سردخانه منتقل شده است.

مصدومیت دو کارگر در قصرشیرین

به گزارش ایرنا، دو کارگر در قصر شیرین حین کار دچار حادثه شدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در این خصوص گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر حادثه برق گرفتگی دو نفر در یک منزل مسکونی در یکی از محله های شهر قصرشیرین، بلافاصله نیروهای اورژانس در محل حاضر شدند.

مراد باباخانی در ادامه افزود: در این حادثه مشخص شد که این دو کارگر ۴۹ و ۳۴ ساله مشغول برق کشی یک ساختمان بودند که به دلیل برق گرفتگی ناشی از عدم رعایت اصول ایمنی دچار آسیب شدید شدند.

به گفته او، کارگران آسیب دیده بلافاصله توسط اورژانس هوایی و با استفاده از بالگرد برای ادامه روند درمانی به بیمارستان گلستان در مرکز استان کرمانشاه منتقل شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید