خانه  > slide, زندانیان  >  زندان اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت نرگس منصوری، فعال کارگری در اعتصاب

زندان اوین؛ گزارشی از آخرین وضعیت نرگس منصوری، فعال کارگری در اعتصاب

خبرگزاری هرانا – نرگس منصوری، فعال مدنی و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که از چهارم دی ماه در اعتصاب به سر می‌ برد، اکنون با وضعیت جسمانی نامناسبی در زندان اوین روبرو است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نرگس منصوری فعال مدنی محبوس در زندان اوین و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران که از چهارم دی ماه در اعتصاب غذا به سر می برد از سه روز پیش از مصرف مایعات خودداری می کند.

وضعیت جسمانی این فعال کارگری از زمان خودداری از مصرف مایعات نگران‌ کننده شده است. خانواده خانم منصوری با مراجعه به دادستانی و دادیاری پاسخ مشخصی در رابطه با نگرانی های خود دریافت نکرده‌ اند. همچنین، از هفته امکان برقراری تماس تلفنی از خانم منصوری سلب شده است. امروز نیز که روز ملاقات بود، مسئولان زندان مانع ملاقات خانواده با او شدند.

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، خانم منصوری در اعتراض به حکم صادر شده علیه خود و دستور دادگاه مبنی بر مزایده ملک مادرش دست به اعتصاب زده است. این ملک پیشتر به عنوان وثیقه به مرجع قضایی سپرده شده بود و تنها دارایی مادر خانم منصوری است. علیرغم این اعتصاب خانم منصوری تاکنون پاسخی در پی مطالبه گری خود دریافت نکرده است. او معتقد است که نامه‌هایش از زندان به دادستانی ارسال نمی‌شوند و بصورت مشخص، مسئول انتقال نامه‌ها در این خصوص کارشکنی می‌کند.

در حال حاضر، روزانه یک بار قند و فشار خون خانم منصوری توسط بهداری چک می‌شود، اما به نظر می‌رسد که رئیس بهداری، دکتر موحد، تاکنون در رابطه با وضعیت خانم منصوری به دادستانی چیزی اعلام نکرده است.

در رابطه با نرگس منصوری، قابل اشاره است نامبرده آبان ۱۳۹۸، توسط شعبه بیست و شش دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری محکوم و اوایل سال ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

این زندانی در اردیبهشت سال جاری، با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی جهت سیر مراحل درمان به مرخصی پزشکی اعزام شد. خانم منصوری نهایتا در تاریخ دهم آذرماه توسط نیروهای امنیتی در شهرستان خوی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

نرگس منصوری، ۴۶ ساله، از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مادر یک فرزند دوازده ساله است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید