خانه  > slide, زندانیان  >  مهدی محمودیان از زندان اوین آزاد شد

مهدی محمودیان از زندان اوین آزاد شد

خبرگزاری هرانا – امروز چهارشنبه سیزدهم دی ماه، مهدی محمودیان، فعال مدنی از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مهدی محمودیان از زندان اوین آزاد شد.

بابک پاک نیا، وکیل دادگستر ضمن انتشار این خبر افزود: “مهدی محمودیان پس از تحمل‌ مجازات حبس بابت اتهامات اجتماع و‌ تبانی به قصد ارتکاب جرم‌ علیه امنیت داخلی کشور از طریق روشن کردن شمع جهت احترام‌ به کشته شدگان هواپیمای اوکراینی و طرح شکایت علیه مسئولین به دلیل کوتاهی در مدیریت کرونا امروز آزاد شد.”

آقای محمودیان در تاریخ بیست و سوم مرداد ۱۴۰۰به همراه جمعی از وکلای دادگستری و فعالین مدنی، در جریان برگزاری جلسه‌ ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

او در این پرونده موسوم به “دادخواهان سلامت” به چهار سال حبس و دو سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ ای (اعم از تحریری، سمعی و بصری) محکوم شد.

چندی بعد حکم صادره توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران و بدون تشکیل جلسه دادگاه عینا تایید شد.

مهدی محمودیان، در پرونده ای دیگر، شهریورماه ۱۳۹۹ توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام “فعالیت تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور” به چهار سال حبس تعزیری، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، دو سال منع خروج از کشور و چهار ماه خدمات عمومی محکوم شده بود. نهایتا این محکومیت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد. مصادیق اتهامات آقای محمودیان امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر و اقدام برای روشن کردن شمع به یاد جان باختگان هواپیمای اوکراینی عنوان شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید