خانه  > slide, زندانیان  >  با پایان ایام مرخصی؛ مازیار سیدنژاد به زندان اوین بازگشت

با پایان ایام مرخصی؛ مازیار سیدنژاد به زندان اوین بازگشت

خبرگزاری هرانا – مازیار سیدنژاد، فعال کارگری که دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری میکند، با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشری در ایران، امروز یکشنبه دهم دی ۱۴۰۲، مازیار سیدنژاد به زندان اوین بازگشت.

بازگشت به زندان آقای سیدنژاد با پایان ایام مرخصی وی صورت گرفته است. او در تاریخ بیست و نهم آذرماه با تودیع وثیقه سه میلیارد تومانی به مرخصی اعزام شده بود.

این فعال کارگری در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه، معروف به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۵ مردادماه همان سال با تودیع وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

مازیار سیدنژاد دی ماه سال گذشته توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «عضویت در گروه‌های کمونیستی» به دو سال حبس و به خاطر اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. او همچنین به عنوان مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه‌ها و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی دو سال حبس برای وی قابل اجرا خواهد بود.

وی نهایتا در تاریخ سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری، برای تحمل محکومیت دو سال حبس خود راهی زندان اوین و سپس به بند ۶ این زندان منتقل شد.

مازیار سیدنژاد پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید