خانه  > slide, اعدام, زندانیان  >  زندان قزلحصار کرج؛ چهارمین روز اعتصاب داوود عبدالهی در سلول انفرادی

زندان قزلحصار کرج؛ چهارمین روز اعتصاب داوود عبدالهی در سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا – داوود عبدالهی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام در چهارمین روز اعتصاب خود به سر میبرد. وی از روز سه شنبه پنجم دی ماه، به یک سلول انفرادی در زندان قزلحصار کرج منتقل شده است. انتقال این زندانی با توجه به محکومیت وی به اعدام، منجر به افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان او شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، داوود عبدالهی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام در چهارمین روز اعتصاب خود بسر میبرد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی سنی مذهب ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای عبدالهی همچنان در سلول انفرادی بسر میبرد. داوود در ملاقاتی که روز شنبه نهم دی ماه با خانواده خود داشته، از وضعیت پر ابهام خود ابراز نگرانی کرده و گفته است که از زمان انتقال به سلول انفرادی، در اعتصاب غذا بسر میبرد.”

داوود عبدالهی روز سه شنبه پنجم دی ماه به سلول انفرادی زندان قزلحصار کرج منتقل شد؛ امری که با توجه به محکومیت آقای عبدالهی به مجازات اعدام، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان او را در پی داشته است.

در مهرماه سال ۱۳۸۷ ماموستا «عبدالرحیم تینا» توسط افراد ناشناس کشته شد. آقای عبدالهی در سال ۱۳۸۸ به همراه شش زندانی سنی مذهب دیگر از بابت این پرونده مشترک بازداشت شدند.

آقای عبدالهی با اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق هواداری از “گروه‌های سلفی” روبرو شد، اتهامی که خود این زندانی همواره بر بی‌اساس بودن آن تاکید داشته است.

وی پس از ۱۴ ماه بلاتکلیفی در زندانهای اوین و ارومیه در سال ۹۱ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد. او نهایتا در مردادماه سال جاری به زندان قزلحصار کرج انتقال یافت.

آقای عبدالهی به همراه شش زندانی سنی مذهب دیگر در اسفندماه ۹۴ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به اعدام محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور توسط قاضی علی رازینی نقض شد.

پرونده این افراد نهایتا جهت بررسی مجدد به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارجاع و جلسه دادگاه آنها در روزهای ۲۷ تا ۲۹ خردادماه ۹۸، برگزار شد. قاضی ابوالقاسم صلواتی در نهایت مجددا حکم اعدام برای این افراد صادر کرد. پرونده مذکور بار دیگر جهت بررسی به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور به ریاست قاضی علی رازینی ارجاع شد.

در نهایت در تاریخ ۱۴ بهمن ماه ۹۸ شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور، حکم اعدام انور خضری، کامران شیخه، فرهاد سلیمی، قاسم آبسته، خسرو بشارت، ایوب کریمی و داود عبداللهی، هفت زندانی سنی مذهب محبوس در زندان قزلحصار کرج را تایید کرد.

حکم اعدام قاسم آبسته در تاریخ چهاردهم آبان ماه و  ایوب کریمی در تاریخ هشتم آذر ماه سال جاری در زندان قزلحصار کرج به اجرا درآمد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید