خانه  > سایر گروهها  >  یک سوختبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی جان باخت

یک سوختبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی جان باخت

خبرگزاری هرانا – شامگاه یکشنبه سوم دی ماه، یک سوختبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی در محور کنارک به چابهار، دچار جراحت شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، یک سوختبر در پی تعقیب و گریز نیروهای نظامی جان خود را از دست داد.

هویت این سوختبر، “ابراهیم محمدزهی، حدودا بیست و هشت ساله، فرزند عمر و ساکن تیس کوپان واقع در شهرستان چابهار” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شامگاه یکشنبه سوم دی ماه، نیروهای ایست بازرسی پاسگاه تنگ در حوالی روستای بیر بدون ایست و هشدار قبلی زیر لاستیک های خودروی آقای محمدزهی خارک انداختند که باعث واژگونی و آتش گرفتن خودروی وی شده است.

در این گزارش آمده است، سوختبر مذکور که جهت مداوا به بیمارستانی در شهر کراچی پاکستان منتقل شده بود، امروز سه شنبه پنجم دی ماه بر اثر سوختگی و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

در بخشی از گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

 مجموعا ۷۵۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند، که از میان آنها ۴۷۴ شهروند جان خود را از دست دادند، که این آمار شامل جان باختن ۲۱ کولبر، ۱۳ سوختبر و ۴۴۰ شهروند میشود. ۲۷۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۳ نفر کولبر، ۱۳۳ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوختبر هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید