خانه  > اعدام  >  یک زندانی در زندان بابل اعدام شد

یک زندانی در زندان بابل اعدام شد

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و دوم آذرماه، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل عباسعلی سلیمانی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان به اعدام محکوم شده بود، در زندان بابل به اجرا درآمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، یک زندانی در زندان بابل اعدام شد.

بر اساس این گزارش، عباسعلی سلیمانی، نماینده مازندران در مجلس خبرگان در تاریخ ششم اردیبهشت سال جاری، در یکی از بانک های شهرستان بابلسر با شلیک گلوله به قتل رسید.

متهم به قتل آقای سلیمانی بازداشت و چندی بعد پرونده او با صدور کیفرخواست از دادسرای عمومی و انقلاب بابلسر به دادگاه کیفری یک استان مازندران ارجاع داده شد.

شعبه دوم این مرجع قضایی وی را از بابت اتهام “مباشرت در قتل” به اعدام محکوم کرد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید و نهایتا سحرگاه امروز چهارشنبه بیست و دوم آذر در زندان بابل به مرحله اجرا درآمد.

در این گزارش به هویت این زندانی اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید