خانه  > اعدام  >  چهار زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند

چهار زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز یکشنبه دوازدهم آذر، حکم چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان بیرجند به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز یکشنبه دوازدهم آذر ۱۴۰۲، چهار زندانی در زندان بیرجند اعدام شدند.

هویت این زندانیان، محمد نعیمی‌ فر (براهویی)، چهل و چهار ساله، فرزند حمزه، متاهل، دارای پنج فرزند، اهل زاهدان و ساکن بیرجند، مازیار نارویی، سی و یک ساله، فرزند مجید، مجرد و ساکن زاهدان، احمد شاهوزهی، چهل ساله، فرزند نعمت الله، متاهل و دارای سه فرزند و همچنین حمید سارانی، ۲۷ ساله، فرزند علیخان، متاهل، دارای یک فرزند دو ساله و اهل سربیشه گزارش شده است.

گفته میشود، محمد نعیمی فر (براهویی) در سال ۱۳۹۹، احمد شاهوزهی در سال ۱۳۹۸، مازیار نارویی حدود پنج سال قبل و حمید سارانی حدود ۱۴ ماه پیش از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در بیرجند بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شدند.

روز گذشته، آقایان نعیمی فر و نارویی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

حکم اعدام این زندانیان بدون دیدار آخر با خانواده به اجرا در آمده است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان توسط مسئولین زندان و نهادهای متولی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در بازه زمانی ۱۸ مهر ۱۴۰۱ تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دستکم ۶۵۹ شهروند از جمله ۱۷ زن و یک کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، حدود ۲۴ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام هفت نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی تاریخ مذکور ۱۶۴ نفر به اعدام محکوم شده اند، که از این تعداد ۲ نفر به اعدام در ملاعام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید