خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  محمد وزیری به حبس محکوم شد

محمد وزیری به حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – محمد (کوروش) وزیری، همسر شیرین علیزاده‌، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به دو ماه حبس محکوم شد. این میزان حبس به مدت یک سال به حالت تعلیق در آمده است. همچنین، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بخش دیگری از پرونده آقای وزیری در روز شنبه چهارم آذرماه، در شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو اصفهان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد (کوروش) وزیری به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که اخیرا توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای وریزی به دو ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت محکوم شد. حبس صادره به مدت یک سال به تعلیق در آمده است.

جلسه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ پانزدهم آبان ماه در شعبه مذکور از بابت اتهامات همکاری با دول متخاصم و فعالیت تبلیغی علیه نظام برگزار شده بود.

از سوی دیگر، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بخش دیگری از پرونده آقای وزیری در روز شنبه چهارم آذرماه، از بابت اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در شعبه ۱۱۹ دادگاه کیفری دو اصفهان برگزار خواهد شد.

محمد (کوروش) وزیری پیشتر در تاریخ بیست و ششم مردادماه توسط نیروهای امنیتی در اصفهان بازداشت و به زندان دستگرد اصفهان منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ بیستم شهریور با تودیع وثیقه پانصد میلیون تومانی از این زندان آزاد شد.

گفتنی است، شیرین علیزاده، شهروند اهل اصفهان در تاریخ سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری در چالوس، بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید