خانه  > اندیشه و بیان  >  دادگاه مطبوعات؛ مدیر مسئول روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

دادگاه مطبوعات؛ مدیر مسئول روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

خبرگزاری هرانا – بهروز بهروزی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد در دادگاه جرائم سیاسی و مطبوعاتی مجرم شناخته شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌ های سیاسی و مطبوعاتی از رسیدگی به یک پرونده مطبوعاتی در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کریمی، خبر داد.

اکبر نصراللهی، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌ های سیاسی و مطبوعاتی در این خصوص اظهار کرد: “اتهامات آقای بهروز بهروزی، مدیر مسئول روزنامه اعتماد نشر اکاذیب و تخلف از مفاد بند ۴ مصوبه ۲۹۸ شورای امنیت ملی، تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات در صفحه ۹ روزنامه در تاریخ بیست و یکم شهریور ۱۴۰۲ بود که هیأت منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت آراء وی را مجرم و مستحق تخفیف ندانسته است.”

بر اساس این گزارش، دادگاه رسیدگی به شکایت هیأت نظارت بر مطبوعات در مورد پرونده اتهامات آقای بهروزی، در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کریمی برگزار شد.

در مردادماه سال جاری، آقای بهروزی به یک سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شده بود.

این روزنامه نگار پیشتر در پی شکایت قرارگاه ثار‌الله سپاه با گشایش دو پرونده مواجه شد که در یک پرونده، وی از بابت اتهام “نشر اکاذیب” توسط هیات منصفه مطبوعات به شش ماه حبس تعزیری و پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی محکوم و از بابت پرونده دیگر تبرئه شد.

لازم به ذکر است، مدیر مسئول روزنامه اعتماد پیشتر در تاریخ شانزدهم اردیبهشت ماه، به دلیل انتشار مطالبی در خصوص “فروش اعضای بدن”، به دادسرا احضار شده بود.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید