خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمدی فرد برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمدی فرد برگزار شد

خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه نهم مهرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمدی فرد، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، در شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۲، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مهدی محمدی فرد برگزار شد.

یک منبع مطلع در خصوص پرونده این شهروند به هرانا گفت: “در جریان این جلسه که روز یکشنبه نهم مهرماه در شعبه دوم دادگاه انقلاب ساری برگزار شد، آقای محمدی فرد از بابت اتهامات «افساد فی الارض» و «محاربه» به دفاع از خود پرداخته است.”

این منبع افزود: “روند رسیدگی به پرونده آقای محمدی فرد به دلیل مشخص نشدن دادگاه هم عرض صالح منجر به اطاله دادرسی شده و این شهروند بازداشتی در بلاتکلیفی به سر میبرد.”

مهدی محمدی فرد پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ساری از بابت اتهامات «افساد فی الارض» و «محاربه» به دوبار اعدام محکوم شده بود.

نهایتا این حکم توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده وی جهت تعیین شعبه هم عرض به دادگاه انقلاب ساری بازگردانده شد.

افزون بر این، مهدی محمدی فرد، از بابت اتهاماتی دیگر از قبیل «تبلیغ علیه نظام» به شش ماه حبس، از بابت اتهام «اغوا تحریک مردم به قصد بر هم زدن امنیت کشور به جنگ و کشتار با یکدیگر» به دو سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به تحمل یک سال حبس، از بابت اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخل کشور به چهار سال حبس، محکوم شده است.

مهدی محمدی فرد، فرزند صاحب و متولد ۱۳۸۲، پیشتر در تاریخ ۸ مهرماه امسال در رابطه اعتراضات سراسری در نوشهر توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی بازداشت شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید