خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  کیفرخواست پرونده کوروش جلیل صادر شد

کیفرخواست پرونده کوروش جلیل صادر شد

خبرگزاری هرانا – پرونده کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری شهرستان بویراحمد ارجاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کیفرخواست پرونده کوروش جلیل صادر شد.

کیفرخواست وی توسط شعبه هفتم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان یاسوج، صادر شده و پرونده وی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری دو شهرستان بویراحمد ارسال شده است.

اتهامات مطروحه علیه آقای جلیل “فعالیت تبلیغى علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق فعالیت در بستر فضای مجازی اینستاگرام”، “تحریک مردم به اعمال خشونت آمیز از طریق بارگذاری پست دعوت به تجمع و اغتشاش در فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به مقام معظم رهبری از طریق فضای مجازی اینستاگرام”، “توهین به امام خمینی از طریق فضای مجازی اینستاگرام” و “توهین به مقدسات اسلام از جمله توهین به قران کریم – توهین به کعبه مسلمین توهین به پیامبر مکرم اسلام و سایر امامان از طریق فضای مجازی اینستاگرام” عنوان شده است.

کوروش جلیل، در مرداد سال جاری در پی گشایش پرونده جدید به دادسرای عمومی و انقلاب یاسوج احضار شده بود.

آقای جلیل در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری در یاسوج بازداشت و در تاریخ ۱۵ آبان ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه از زندان این شهر آزاد شد.

وی در آذر ۱۴۰۱ برای چندمین بار در یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات سپاه یاسوج احضار و سپس بازداشت شد. او پس از گذشت هشت روز، با تودیع قرار کفالت ۶۰ میلیون تومانی از یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه این نهاد امنیتی آزاد شد.

این شهروند در بهمن سال گذشته توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر یاسوج به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده بود. یک ماه بعد، پس از پذیرش درخواست واخواهی و محاکمه مجدد آقای جلیل، این مرجع قضایی طی حکمی پرونده وی را مختومه اعلام کرد.

کوروش جلیل، شهروند اهل یاسوج، فرزند اردشیر و متولد ۱۳۶۰، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و برخوردهای قضایی را داشته است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید