خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  یاسر رحمانی راد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

یاسر رحمانی راد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – امروز پنجشنبه سی ام شهریورماه، یاسر رحمانی راد، پزشک عمومی و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در خرم آباد بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه سی ام شهریور ۱۴۰۲، یاسر رحمانی راد، در خرم آباد بازداشت شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند به هرانا گفت: “ساعت ۶ صبح روز جاری ماموران با مراجعه به منزل آقای رحمانی راد اقدام به بازداشت او کردند. همچنین ماموران ضمن تفتیش منزل، تلفن همراه وی و اعضای خانواده او را ضبط کردند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این پزشک اطلاعی حاصل نشده است.

یاسر رحمانی راد، پزشک عمومی در آذر ماه ۱۴۰۱، به همراه دو پزشک دیگر که از شهرهای تهران و خرم آباد به مهاباد عزیمت کرده بودند، توسط ماموران اداره اطلاعات در این شهر بازداشت شدند. آقای رحمانی راد نهایتا بیست و هشتم دی ماه سال گذشته، با تودیع وثیقه از زندان مهاباد آزاد شد.

چندی بعد آقای رحمانی راد توسط شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مهاباد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور” تبرئه شد.

لازم به ذکر است، که تمامی تجهیزات پزشکی و کمک های مردمی که این پزشک در سفر به مهاباد به همراه داشته به نفع قوه قضاییه ضبط شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید