خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  کیفرخواست پرونده مهدی یراحی صادر شد

کیفرخواست پرونده مهدی یراحی صادر شد

خبرگزاری هرانا – پرونده مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، پرونده مهدی یراحی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارجاع داده شد.

مصطفی نیلی، وکیل دادگستری در خصوص گفت: “امروز به شعبه دو دادیاری دادسرای ارشاد جهت مطالعه پرونده آقای مهدی یراحی مراجعه کردم. اعلام شد که کیفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه انقلاب ارسال شده است. مطالعه پرونده ممکن نشد و پس از تعیین شعبه دادگاه، پیگیری پرونده را ادامه خواهیم داد.”

مهدی یراحی، خواننده و آهنگساز در تاریخ ششم شهریورماه، با دستور دادستان تهران به دلیل آنچه “انتشار یک ترانه غیرقانونی” عنوان شده، بازداشت شد.

پس از بازداشت، مصطفی نیلی، وکیل مدافع آقای یراحی از انتقال موکلش به زندان اوین خبر داد.

روز یکشنبه دوازدهم شهریورماه، جلسه بازپرسی مهدی یراحی در دادسرای امنیت اخلاقی ناحیه ۳۸ تهران برگزار شد.

لازم به ذکر است، پیشتر این خواننده به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، با حکم دادستانی عمومی تهران “ممنوع المعامله” شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید