خانه  > slide, اندیشه و بیان, حقوق آکادمیک  >  سیدعلی حسینی به منع موقت از تحصیل محکوم شد

سیدعلی حسینی به منع موقت از تحصیل محکوم شد

خبرگزاری هرانا – سیدعلی حسینی، دانشجوی دانشگاه گیلان و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط کمیته انضباطی این دانشگاه به دو ترم تعلیق از تحصیل محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سیدعلی حسینی، دانشجوی دانشگاه گیلان و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، به منع از تحصیل محکوم شد.

این دانشجوی مدیریت بازرگانی توسط کمیته انضباطی دانشگاه گیلان به دو ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده است.

سیدعلی حسینی، اهل مشهد در مهر ماه ۱۴۰۱، پس از خروج از دانشگاه گیلان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

این دانشجو پس از بازداشت از خوابگاه دانشگاه اخراج شد. مسئولین این دانشگاه نیز پس از این اقدام وسایل وی را از خوابگاه تخلیه کرده‌اند.

آقای حسینی پس از گذشت بیش از سه ماه از زمان دستگیری، به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان لاکان آزاد شده بود.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید