خانه  > اعدام  >  پنج زندانی در زندان های قزوین، کرمان و کهنوج اعدام شدند

پنج زندانی در زندان های قزوین، کرمان و کهنوج اعدام شدند

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز دوشنبه سی مردادماه، حکم پنج زندانی که پیشتر از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر و قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان های قزوین، کرمان و کهنوج به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، امروز دوشنبه سی مردادماه ١۴٠٢، سه زندانی در زندان های کهنوج و کرمان اعدام شدند.

هویت دو تن از این زندانیان که در زندان کرمان اعدام شدند، سعید ریگی، حدودا ۴۰ ساله، فرزند امین، دارای دو فرزند، اهل زاهدان و ساکن کرمان و عبدالغفور توماج ترکمن، اهل و ساکن گرگان، عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این زندانیان در دو پرونده جداگانه در سال ۱۳۹۹ بازداشت و توسط دادگاه انقلاب کرمان با اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شدند.”

این دو زندانی روز شنبه بیست و هشتم مردادماه جهت اجرای حکم به سلول‌ های انفرادی این زندان منتقل شده بودند.

همزمان حکم اعدام یک زندانی دیگر با هویت رسول نارویی، ۲۹ ساله، فرزند گل‌ محمد، اهل و ساکن رودبار جنوب در زندان کهنوج به اجرا در آمد.

در این گزارش آمده است؛ “آقای نارویی در سال ۹۸ به اتهام قتل بازداشت و توسط دادگاه کیفری کهنوج به اعدام محکوم شد.وی صبح روز گذشته از بند عمومی زندان کهنوج به یکی از سلول‌ های انفرادی این زندان منتقل شده بود.

از سوی دیگر حکم دو زندانی که پیشتر در پرونده ای مشترک از بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند، در زندان قزوین اجرا شد.

سازمان حقوق بشر ایران، هویت این زندانیان را جمیل عبدالله‌ زاده، ۴۱ ساله و مهران امیری، حدودا ۴۵ ساله عنوان کرد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانیان از سوی رسانه های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید