خانه  > اندیشه و بیان  >  درگیری و خشونت در پی “امر به معروف”؛ یک متهم به تحمل ضربات شلاق محکوم شد

درگیری و خشونت در پی “امر به معروف”؛ یک متهم به تحمل ضربات شلاق محکوم شد

خبرگزاری هرانا – دخالت یک زن تحت عنوان امر به معروف به نوع پوشش چند شهروند در باغ نارنجستان قوام شیراز به بروز درگیری میان آنها انجامید. در این رابطه رئیس کل دادگستری فارس اعلام کرد، برای متهمی که با آمر به معروف درگیر شده بود، سه رای از جمله تبعید، شلاق و جریمه نقدی صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد، یک متهم در شیراز به تبعید، شلاق و جریمه سنگین محکوم شد.

رئیس کل دادگستری در این خصوص گفت: “رای در خصوص ضارب آمر به معروف در نارنجستان قوام دو الی سه روزی است که ابلاغ شده، سه رأی از جمله تبعید، شلاق و جریمه سنگین صادر شده است.”

سید کاظم موسوی چندی پیشتر از تفهیم اتهام این شهروندان خبر داد و گفت، این پرونده به‌ صورت خارج از نوبت رسیدگی و اطلاع‌ رسانی خواهد شد.

اخیرا ویدیویی در شبکه های اجتماعی منتشر شد که در آن دخالت یک زن تحت عنوان “آمر به معروف” در نوع پوشش چند شهروند در باغ نارنجستان قوام شیراز به بروز درگیری انجامید. دادستان عمومی و انقلاب شیراز اعلام کرد که در این رابطه مدیر این مجموعه به همراه دو شهروند دیگر بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس پیشتر در گزارشی از آزادی دو شهروند و انتقال متهم پرونده به زندان نظامی خبر داده بود.

کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید