خانه  > اندیشه و بیان  >  احضار ده ها دانشجو به کمیته انضباطی در دانشگاه های مختلف کشور

احضار ده ها دانشجو به کمیته انضباطی در دانشگاه های مختلف کشور

خبرگزاری هرانا – طی روزهای اخیر، ده ها دانشجو در دانشگاه های جندی‌ شاپور اهواز، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، علوم‌ پزشکی اصفهان و فردوسی مشهد به کمیته های انضباطی این دانشگاه ها احضار شدند. شورای صنفی دانشجویان کشور دلیل این احضار ها را نزدیک شدن به سالگرد جان باختن مهسا امینی و بازگشایی دانشگاه‌ ها، عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شوراهای صنفی دانشجویان کشور، طی روزهای اخیر، تعدادی از دانشجویان در دانشگاه های مختلف کشور توسط کمیته های انضباطی احضار شدند.

بر اساس این گزارش، دستکم ۱۳ دانشجو در دانشگاه جندی‌ شاپور اهواز، ۱۰ دانشجو در دانشگاه امیرکبیر و تعدادی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه تهران، علوم‌ پزشکی اصفهان و فردوسی مشهد به کمیته های انضباطی این دانشگاه ها احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

در این گزارش بدون اشاره به هویت این دانشجویان، دلیل این احضارها اخذ تعهدنامه و تهدید دانشجویان، به دنبال نزدیک شدن به سالگرد مهسا امینی و بازگشایی دانشگاه‌ ها، عنوان شده است.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید