خانه  > slide, اقلیت های دینی  >  مژگان صمیمی، شهروند بهائی بازداشت شد

مژگان صمیمی، شهروند بهائی بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – مژگان صمیمی، شهروند بهائی ساکن رشت روز چهارشنبه بیست و هشتم تیر ماه، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد. وی اکنون در زندان لاکان رشت بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه بیست و هشتم تیر ۱۴۰۲، مژگان صمیمی، شهروند بهائی در رشت بازداشت شد.

یک‌ منبع نزدیک به خانواده وی در این خصوص به هرانا گفت: “ماموران وزارت اطلاعات ظهر روز چهارشنبه با مراجعه به منزل خانم صمیمی، اقدام به بازداشت وی کردند. ماموران در زمان بازداشت، ضمن تفتیش منزل برخی از وسایل شخصی این شهروند را ضبط کردند. مژگان صمیمی در یک‌ تماس تلفنی با خانواده از انتقالش به زندان لاکان رشت خبر داده است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “خانم صمیمی با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه است.”

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید