خانه  > اعدام  >  دو متهم به قتل مامور نیروی انتظامی در ملا عام اعدام شدند

دو متهم به قتل مامور نیروی انتظامی در ملا عام اعدام شدند

خبرگزاری هرانا –  امروز پنجشنبه بیست و دوم تیر، حکم دو زندانی که پیشتر از بابت قتل یک مامور نیروی انتظامی، به اعدام در ملا عام محکوم شده بودند، در شهر فولادشهر استان اصفهان به اجرا در آمد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فارس، امروز پنجشنبه بیست و دوم تیرماه ۱۴۰۲، دو زندانی در شهر فولادشهر در ملا عام اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، “محمد قائدی‌ نسب، ۳۸ ساله و صادق محمودی‌ برام، ۲۵ ساله”، در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در جریان یک درگیری دسته جمعی، با سلاح گرم مرتکب قتل مامور نیروی انتظامی به نام احسان نصیری شدند.

حکم اعدام این دو زندانی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان به ریاست قاضی مرتضی براتی و شعبه یک دادگاه کیفری این استان صادر شد. نهایتا این حکم به تایید دیوان عالی کشور رسید.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۱ دست کم ۶۱۷ شهروند از جمله ۱۳ زن و ۶ کودک-مجرم اعدام شدند که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن، بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است. از میان اعدام شدگان، اعدام دو نفر در ملا عام صورت گرفته است. همچنین طی این تاریخ، ۱۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۶ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید