خانه  > اعدام  >  یک زندانی در زندان کرمان اعدام شد/ صدور و تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

یک زندانی در زندان کرمان اعدام شد/ صدور و تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی دو زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – یک متهم توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد. از سوی دیگر، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود در زندان کرمان به اجرا در آمد. همچنین، دو زندانی در اردبیل و شیراز با رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتمادآنلاین، یک متهم در تهران از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شد.

بر اساس این گزارش، این پرونده در سال ۱۳۹۸ با شکایت زن جوانی آغاز شد که به وسیله مردی موتورسوار در حاشیه بزرگراه همت تهران به دام افتاده و مورد آزار قرار گرفته بود. به گفته این شاکی این متهم به بهانه خرابی خودرو از زن خواسته بود کنار اتوبان توقف کند و بعد از توقف زن جوان را به حاشیه بزرگراه برده و مورد آزار قرار داده بود. با طرح این شکایت تحقیقات در مورد این متهم آغاز و با بررسی بیشتر مشخص شد در مجموع هفت زن راننده در بزرگراه های شلوغ با همین شیوه توسط این متهم مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند.

پس از بازداشت متهم توسط شعبه ۶ دادگاه کیفری استان تهران از بابت اتهام تجاوز به عنف به اعدام محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید و جهت اجرای حکم به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان کرمان

به گزارش حال وش، سحرگاه امروز یازدهم تیرماه ۱۴۰۲، حکم یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان کرمان به اجرا در آمد.

هویت وی “افسانه شهیکی، حدودا ۵۰ ساله، ساکن بم” عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، این متهم در سال ۱۳۹۴، در شهرستان بم با شلیک گلوله همسر خود را به قتل رساند و سپس بازداشت و به زندان کرمان منتقل شد. وی نهایتا توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شد.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

رهایی یک زندانی از اعدام در اردبیل

به گزارش مهر، یک زندانی در اردبیل از مجازات اعدام رهایی یافت.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل در این خصوص گفت: “۸ سال پیش این جوان اردبیلی به علت عدم کنترل عصبانیت و خشم خود سیلی به صورت کودک ۵ ساله که عموی این جوان نیز بود، وارد کرده بود که به صورت اتفاقی سر این کودک به کنج دیوار خانه برخورد کرده و جان باخته بود. بعد از این حادثه پدر مقتول فوت کرده و حق اجرای حکم به مادر مقتول که مادر بزرگ ناتنی متهم نیز محسوب می‌شد، رسید.”

حسین علوی افزود: نهایتا با تلاش صلح یاران ستاد صبر استان و وساطت بزرگان شهر و اقوام این دو خانواده، با کسب رضایت از اولیای دم این متهم از اعدام رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در شیراز

به گزارش جوان انلاین، یک زندانی در شیراز از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، مرد جوانی که هشت سال پیش در شیراز به اتهام قتل مادر زنش توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شده بود، وقتی در زندان به بیماری دچار شد با تلاش کمیته سفیران صلح و دوستی انجمن حمایت از زندانیان کشور با جلب رضایت از  اولیای دم بخشیده شد.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید