خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  دادگاه تجدیدنظر؛ رضا رمضان زاده به یکسال حبس محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر؛ رضا رمضان زاده به یکسال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – حکم یک سال حبس رضا رمضان زاده، زندانی سیاسی سابق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محکومیت رضا رمضان زاده توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

آقای رمضان زاده پیشتر بر اساس حکمی که توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و به وی ابلاغ شد، از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

وی روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱، به شعبه ۳ دادسرای اوین احضار و پس از حضور در شعبه مذکور، بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل شده بود.

او نهایتا مورخ ۲۰ بهمن ماه،  با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

رضا رمضان زاده پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در تاریخ ۲ آذر ۹۸، در رابطه با اعتراضات سراسری آبان ۹۸، توسط ماموران وزارت اطلاعات در منزل شخصی خود واقع در تهران بازداشت شد. او پس از مدتی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. وی نهایتا در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ از زندان تهران بزرگ به صورت مشروط آزاد شد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید