خانه  > اندیشه و بیان, حقوق آکادمیک  >  دانشگاه رازی کرمانشاه؛ شش دانشجو به منع موقت از تحصیل محکوم شدند

دانشگاه رازی کرمانشاه؛ شش دانشجو به منع موقت از تحصیل محکوم شدند

خبرگزاری هرانا – کامیاب رحمانی، علی سعدی، محمد مرادی، سعید ایران نژاد، علیرضا نادری و رامین حبیبی، شش دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط کمیته انظباطی این دانشگاه هرکدام به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شورای صنفی دانشجویان کشور، شش دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه به منع موقت و محرومیت از تحصیل محکوم شدند.

در این گزارش آمده است: بر اساس حکم صادره توسط کمیته انضباطی دانشگاه رازی کرمانشاه، کامیاب رحمانی، علی سعدی، محمد مرادی، سعید ایران نژاد، علیرضا نادری و رامین حبیبی هر کدام به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده اند.

بر اساس این گزارش، “کمیته بدوی این دانشجویان درحالی در آبان و آذر ۱۴۰۱، برگزار شد که همه آنان در بازداشت بسر میبردند و اکنون نیز با قید وثیقه آزاد هستند.”

گفته می شود، این احکام به علت شرکت این دانشجویان در اعتراضات سراسری سال گذشته صادر شده است.

از میان این شهروندان محمد مرادی، سعید ایران‌ نژاد، علیرضا نادری، علی سعدی و کامیاب رحمانی در آبان سال گذشته در ارتباط با اعتراضات سراسری بازداشت شده بودند.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید