خانه  > اعدام  >  گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج/ رهایی چهار زندانی از چوبه دار

گزارشی از اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج/ رهایی چهار زندانی از چوبه دار

خبرگزاری هرانا – حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا در آمد. همچنین چهار زندانی در شهرهای مریوان، دزفول، کرج و تاکستان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، با کسب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند. از سوی دیگر، رئیس‌ کل دادگستری زنجان از رهایی هفت زندانی از اعدام در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از میزان، یک زندانی در مریوان از اعدام نجات یافت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در این خصوص گفت: یک متهم در مریوان که پیشتر توسط دادگاه کیفری یک استان از بابت قتل به اعدام محکوم شده بود، پس از گذشت هفت سال، با اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

رهایی یک زندانی از اعدام در دزفول

به گزارش ایرنا، رییس دادگستری خوزستان از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در دزفول خبر داد و گفت: “چند سال پیش قتلی در شهرستان دزفول رخ داد و متهم پس از دستگیری به اعدام محکوم شد.”

علی دهقانی افزود: “این زندانی با رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت.”

رهایی یک زندانی از اعدام در کرج

به گزارش میزان، رئیس کل دادگستری استان البرز از رهایی یک زندانی از اعدام در کرج خبر داد.

وی گفت: “این فرد که تبعه یکی از کشور‌های همسایه است حدود ۹ سال قبل مرتکب قتل یکی از هموطنان خود شده و پس از بازداشت و طی مراحل دادرسی به اعدام محکوم شده بود.”

حسین فاضلی هریکندی ادامه داد: “با پیشنهاد اداره کل زندان‌ ها و پیگیری معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز، مکاتبه‌ ای به منظور تعیین تکلیف محکوم همراه با مستندات انجام و در خصوص امکان آزادی با پرداخت دیه و تقسیط قسمتی از آن درخواست شد. با توجه به موافقت معاونت قضایی قوه قضاییه، بخشی از مبلغ دیه واریز و برای مابقی نیز توسط خیرین پرداخت خواهد شد.”

رهایی یک زندانی از اعدام در تاکستان

به گزارش تابناک، یک زندانی در شهرستان تاکستان از چوبه دار رهایی یافت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در این خصوص گفت: “این فرد در تیر ماه سال ۱۳۸۶ با اتهام نزاع و درگیری منجر به قتل به اعدام محکوم شده بود و پس از سال ها اولیای دم حاضر به گذشت از این مجازات شدند.”

طی سال گذشته؛ رهایی هفت زندانی از اعدام در زنجان

به گزارش مهر، رئیس‌ کل دادگستری زنجان از رهایی هفت زندانی از اعدام در این استان طی یک سال گذشته خبر داد.

او اظهار داشت: “در سال گذشته تعداد هفت پرونده قتل منجر به سازش شد که اقدام ارزشمندی است.”

اعدام یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

به گزارش روزنامه ایران، حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا در آمد.

بر اساس این گزارش، در دی ماه سال ۱۳۹۷ این فرد به اتهام “تجاوز به عنف” بازداشت و پس از صدور کیفرخواست، پرونده وی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده بود.

حکم این فرد که نهایتا توسط دادگاه به اعدام محکوم شده بود، در اردیبهشت ماه سال جاری به اجرا در آمد.

در این گزارش به هویت این زندانی اشاره ای نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۲۰۲۲، تعداد ۴۵۷ گزارش به ثبت رسیده است، که شامل محکومیت ۹۲ نفر به اعدام، از جمله محکومیت ۶ نفر در ملاعام و اجرای حکم اعدام ۵۶۵ نفر است. از این میزان ۲ حکم اعدام در ملاعام صورت گرفته است. همچنین ۵ فرد که در زمان ارتکاب جرم انتسابی کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند و در اصطلاح حقوقی آنها را کودک-مجرم می خوانند نیز در میان اعدام شدگان امسال قرار داشتند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید