خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  رضا نوروزی به دادسرای اوین احضار شد

رضا نوروزی به دادسرای اوین احضار شد

خبرگزاری هرانا – رضا نوروزی، زندانی سیاسی سابق، جهت اجرای مجازات های تکمیلی مندرج در پرونده خود، به شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا نوروزی، زندانی سیاسی سابق جهت اجرای حکم احضار شد.

بر اساس ابلاغیه ای که اخیرا توسط شعبه یکم اجرای احکام دادسرای اوین صادر و در تاریخ ٢٩ خرداد به آقای نوروزی ابلاغ شده است، از او خواسته شده تا ظرف مدت پنج روز از زمان ابلاغ، جهت اجرای مجازات های تکمیلی مندرج در پرونده خود، در این شعبه حاضر شود.

عرفان کرم ویسی، وکیل مدافع آقای نوروزی، «منع خروج از کشور به مدت دو سال، تهیه دو قطعه فیلم کوتاه از سخنان موکل پیرامون ضرورت حفظ آرامش و امنیت مردم، تهیه یک دست نویس از آنچه “فساد رژیم پهلوی” عنوان شده با اقتباس از یک کتاب معین، ارائه خدمات عمومی به مدت دو ماه (روزی چهار ساعت) به منظور بیابان زدایی و پاکسازی مناطق خالی از سکنه از زباله و همچنین شرکت در جلسه مشاوره “مأوای قم” به مدت دو ساعت» را مجازات های تکمیلی مندرج در حکم موکلش عنوان کرد.

رضا نوروزی، زندانی سیاسی سابق، در پرونده مورد اشاره به مجازات حبس نیز محکوم شده بود که نهایتا در تاریخ ششم خرداد ماه امسال، بصورت زود هنگام از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

رضا نوروزی، متولد ۱۳۶۹، اهل شهرستان سراب و پدر دو فرزند سه ساله و یک ساله، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و سپس توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مجموعا به ده سال حبس محکوم شد. نهایتا با تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی پنج سال حبس در خصوص او به اجرا در آمد.

آقای نوروزی در اواخر مرداد ماه سال ۱۴۰۱، در پی گشایش پرونده ای جدید توسط شعبه ۱۲۰۶ دادگاه عمومی و انقلاب کچویی از بابت اتهام “اخلال در نظم زندان” به پرداخت هجده میلیون جزای نقدی و هفتاد و چهار ضربه شلاق محکوم شد.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید