خانه  > کارگران  >  معوقات مزدی کارگران شهرداری رودبار

معوقات مزدی کارگران شهرداری رودبار

خبرگزاری هرانا – شماری از کارگران شهرداری رودبار از عدم پرداخت مطالبات مزدی پنج ماهه خود خبر دادند. به گفته این کارگران، آنها از حداقل‌ های مزدی محروم هستند و مسئولان شهری به مشکلاتشان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌ شود، اعتنایی نمی‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، کارگران شهرداری رودبار معوقات مزدی دارند.

یک کارگر شهرداری رودبار در این خصوص گفت: “حدود ۷۰ کارگر مجموعه شهرداری رودبار که در سال ۱۴۰۰، تحت مسئولیت شرکت‌ های پیمانکاری در شهرداری مشغول به کار هستند، هر ماه مطالبات مزدی خود را به صورت علی‌ الحساب دریافت کرده و مجموع مطالبات آنها از پیمانکار در این سال به حدود ۵ ماه میرسد.”

یکی از کارگران شهرداری رودبار در ارتباط با مشکلات ایجاد شده، گفت: “از بدو شروع به کار هر ماه مطالبات خود را با تاخیر دریافت میکنیم. در سال ۱۴۰۰ شرایط مالی شهرداری به گونه‌ ای بود که پیمانکار امکان وصول صورت وضعیت‌ های مالی خود را از شهرداری نداشت به همین دلیل در طول ۱۲ ماه از سال ۱۴۰۰ هر ماه مبالغ کمی را به عنوان علی‌ الحساب از کارفرما دریافت کرده‌ ایم. وضع موجود شرایط زندگی را برایمان سخت کرده است به همین دلیل شماری از کارگران برای وصول این طلب قدیمی از پیمانکار وقت شکایت کرده‌ اند اما پیمانکار با انکار ماجرا؛ راضی به پرداخت طلب کارگران نیست.”

وی با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۵ ساله‌ سابقه کاری خود و همکارانش در شهرداری رودبار، عنوان کرد: “میزان دریافتی یک کارگر با روزی ۸ تا ۱۲ ساعت کار با سه حق اولاد، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. این مبلغ دریافتی به نسبت سایر همکاران قرارداد مستقیم و رسمی حداقل ۴ تا ۵ میلیون کمتر است.”

او با بیان اینکه کارگران شهرداری رودبار فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند، در ادامه اظهار داشت: “در گذشته کارگران شهرداری رودبار بدون حضور پیمانکاران به صورت رسمی یا قرارداد مستقیم مشغول کار بودند و امکاناتی که در اختیار کارگران بود قابل مقایسه با شرایط کار امروز ما کارگران پیمانکاری نیست. آنها از امکانات رفاهی و مزدی خوبی بهره میبردند و هزینه اضافه‌ کاری‌ های آنها نیز به موقع پرداخت می‌ شد.”

این کارگر شهرداری ادامه داد: “ما کارگران از حداقل‌ های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهری به مشکلاتمان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌ شود، اعتنایی نمی‌ کنند.”

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید