خانه  > سایر گروهها  >  شهر گشت؛ دو شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی کشته شدند

شهر گشت؛ دو شهروند در پی تیراندازی نیروهای نظامی کشته شدند

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه بیست و چهارم خرداد، در پی تیراندازی نیروهای نظامی دو شهروند در اطراف شهر گشت واقع در شهرستان سراوان جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، روز چهارشنبه بیست و چهارم خردادماه ۱۴۰۲، دو شهروند در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی در شهر گشت جان خود را از دست دادند.

هویت این شهروندان، “عمر مزارزهی، سی و دو ساله فرزند باقر متاهل و دارای فرزند، اهل و ساکن روستای دشت رباط از توابع خاش و (نام نامشخص) شهمرادزهی اهل و ساکن روستای ناهوک از توابع شهرستان سراوان” گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، شامگاه روز چهارشنبه این دو شهروند در حال گذر از منطقه کوه سفید بودند که در پی تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی جان خود را از دست دادند.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۲، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۲ مجموعا ۸۴۵ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۵۷۱ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۲ کولبر، ۹ سوختبر و ۵۴۰ شهروند میشود. ۲۷۴ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۱۳۴ نفر کولبر، ۱۲۸ شهروند عادی و ۱۲ نفر سوخت بر هستند.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید