خانه  > slide, اندیشه و بیان  >  تداوم بازداشت؛ فواد چوبین به سلول انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شد

تداوم بازداشت؛ فواد چوبین به سلول انفرادی زندان شیبان اهواز منتقل شد

خبرگزاری هرانا – فواد چوبین، از بستگان آرتین رحمانی، یکی از جان باختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، علیرغم گذشت حدود دو ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان شیبان اهواز بسر میبرد. خانواده وی اعلام کردند که اخیرا زندانبانان فواد چوبین را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به یکی از سلول های انفرادی این زندان منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه نوزدهم خردادماه ۱۴۰۲، فواد چوبین، علیرغم گذشت ۵۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در زندان شیبان اهواز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

هنگامه چوبین، خواهر فواد چوبین و مادر آرتین رحمانی در رابطه با آخرین وضعیت وی اعلام کرد: “برادرم که بدون اثبات جرم در زندان شیبان اهواز محبوس است، از دو روز قبل تاکنون هیچ تماسی با خانواده نداشته و طبق اخباری که از زندان به دست ما رسیده، ماموران فواد را مورد ضرب و شتم نیز قرار داده و با دستبند و پابند به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.”

خانم چوبین پیشتر نیز از تحت فشار گذاشتن برادر خود برای اخذ اعتراف اجباری خبر داده بود.

رضا (فواد) چوبین، دایی آرتین رحمانی در تاریخ بیست و دوم فروردین سال جاری توسط نیروهای امنیتی در ایذه بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

آرتین رحمانی، نوجوان متولد ۱۳۸۴ در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، بر اثر شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد.

در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به بهانه بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان در طولانی ترین اعتراض سراسری-پیوسته در عمر جمهوری اسلامی، با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” از ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت به خیابانها آمدند. هزاران بازداشت شده، صدها کشته و زخمی از جمله نتایج برخورد خشونت آمیز نهادهای امنیتی-انتظامی با معترضان است.

مطالب مرتـبط

بدون نظر

نظر بگذارید